Image Alt

Убрзано се развија је такозвани “bleisure” (блежр) туризам шта је то?

Убрзано се развија је такозвани “bleisure” (блежр) туризам шта је то?

Последњих година, свет пословног туризма доживљава значајну трансформацију, а један од кључних трендова који се убрзано развија је такозвани “bleisure” (блежр) туризам. Термин bleisure означава спој пословних путовања (business) и слободних активности (leisure), где пословни путници продужују боравак у дестинацији како би искористили слободно време за уживање у туристичким атракцијама.

Србија, са својом богатом историјом, културним наслеђем и растућом пословном инфраструктуром, постаје све атрактивнија дестинација за овај тип туризма.

– Концепт bleisure туризма није нека новост и он је познат у свету већ дужи низ година, само постаје све актуелнији. Исти је случај и са Србијом, која је успевала годинама уназад да приходује од овог вида туризма – истиче за Бизпортал Бојан Зечевић, професор на Економском факултету у Београду.

Шта је bleisure туризам?

Bleisure туризам подразумева ситуације у којима пословни путници користе слободне дане пре или након пословних обавеза за истраживање града или дестинације у којој бораве. Према истраживањима из 2023. године, око 60 одсто пословних путника широм света одлучује да продужи пословне боравке како би искористили време за приватне активности. Овај тренд је постао доминантан нарочито међу млађим генерацијама пословних путника, који цене искуства путовања и слободно време подједнако као и саму пословну сврху путовања.

– Други случај је тај да туристи нужно не продужују одмор, већ при избору конференција или пословних догађаја на које желе да оду, узимају у обзир и државу и локацију коју посећују. На тај начин не морају да троше свој годишњи, а опет током свих дана конференције посећују и обилазе жељену земљу – каже професор.

Србија, као дестинација у срцу Балкана, нуди одличан баланс између пословних могућности и туристичких атракција, што је чини савршеном за развој bleisure туризма.

Пословна инфраструктура у Србији

У последњих неколико година, Србија је постала значајан играч на међународној пословној сцени. Градови као што су Београд, Нови Сад и Ниш развили су модерну инфраструктуру која укључује конгресне центре, хотеле са салама за конференције, као и квалитетне пословне услуге. Београд, као главни град, домаћин је бројних међународних конференција и семинара, захваљујући чему привлачи велики број пословних туриста из иностранства.

Београд је 2022. године био домаћин преко 300 међународних пословних догађаја, према подацима Београдске конгресне канцеларије. Ови догађаји не само да привлаче велики број пословних путника, већ стварају и прилику за развој bleisure туризма, јер многи пословни посетиоци одлучују да продуже свој боравак како би уживали у туристичким атракцијама главног града Србије.

поново успостави широм ЕУпиxабаy.цом/ЈосхуаWорониецки
Један од главних разлога зашто је Србија атрактивна за bleisure туристе јесте разноликост туристичких атракција које пружа. Пословни путници могу да истраже историјске знаменитости, природне лепоте и културне догађаје, све у оквиру релативно мале удаљености. И, најбоље од свега, то је могуће урадити у самим градовима где се одржавају бизнис догађаји – Београду, Новом Саду и другим.

– Србија не каска за светом и већ неколико година уназад озбиљно приходује од овог вида туризма. Главни проблем је што не постоје никакви конкретни подаци, нити истраживања на ову тему у нашој замљи, а преко су потребна. Србија је идеална земља за овај вид туризма и бројке би то показале. Последње истраживање које је само споменуло bleisure туризам било је од стране Републичког завода за статистику из 2021. године у сарадњи са Еуростатом. По неким наводима, план је да се такво истраживање понови, вероватно након четири године и тада ћемо добити бољи увид у тачно приходовање наше земље, које је свакако драстично – објашњава Зечевић.

Подаци Републичког завода за статистику (РЗС) из 2021. године пружају вредне увиде у пословни туризам у Србији, нарочито у погледу развоја индустрије у контексту пандемије ЦОВИД-19 и пост-пандемијског опоравка. Према званичним статистичким извештајима, пословни туризам (познат и као *МИЦЕ туризам – Меетингс, Инцентивес, Цонференцес, анд Еxхибитионс*) игра све значајнију улогу у економском пејзажу Србије, посебно у Београду, Новом Саду, и на Копаонику, где су капацитети често попуњени због високих потражњи за конференцијама и пословним догађајима.

У 2021. години забележен је значајан раст долазака пословних туриста, што указује на обнову интереса за Србију као дестинацију за међународне догађаје, иако бројке нису досегле ниво пре пандемије. Београд се показао као кључни центар, где су хотели са четири и пет звездица били главни избор за пословне посетиоце.

У овом извештају је концепт bleisure туризма само споменут као релативно нов феномен који се примећује у нашој земљи, посебно у режији страних туриста. Међутим, озбиљнијих података на ту тему није било.

Како Србија може додатно да се позиционира као bleisure дестинација?

Србија има све предуслове да постане водећа bleisure дестинација на Балкану, али постоји још много простора за унапређење. Првенствено, потребно је побољшати промоцију Србије као дестинације која комбинује пословне могућности и туристичке атракције. Туристичка организација Србије може додатно радити на креирању специфичних понуда за блеисуре туристе, укључујући пакете који комбинују пословне услуге са туристичким активностима.

Такође, сарадња између хотелских ланаца, авио-компанија и туристичких агенција може допринети стварању атрактивнијих понуда за bleisure туристе. На пример, хотели могу понудити посебан попуст за пословне путнике који одлуче да продуже боравак за неколико дана ради туризма, док авио-компаније могу пружити флексибилне опције за повратне карте.

Bleisure туризам представља растући тренд који доноси велике прилике за Србију. Комбинација модерне пословне инфраструктуре и богате туристичке понуде чини Србију идеалном дестинацијом за пословне путнике који желе да споје посао и задовољство. Улагањем у промоцију овог концепта и даљим развојем сарадње између различитих сектора, Србија може искористити потенцијал блеисуре туризма и постати регионални лидер у овој области.

Повећање броја пословних догађаја, унапређење туристичких услуга и креирање специфичних понуда за bleisure путнике могу значајно допринети развоју овог сегмента и привући већи број туриста из иностранства. Овај тренд не само да доприноси економском расту кроз туризам, већ и јача пословне везе и промовише Србију као динамичну дестинацију која нуди више од самог пословања.

Извор: https://bizportal.rs/turizam/savrsen-spoj-posla-i-uzivanja-upoznajte-se-sa-vidom-turizma-od-kog-srbija-prihoduje-godinama-unazad/

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.

Follow us on
en_USEnglish