Image Alt

Шта можемо да научимо од Аустријанаца о сеоском туризму

Шта можемо да научимо од Аустријанаца о сеоском туризму

Бројни посетиоци, којима је доста градске вреве или гужви по популарним туристичким дестинацијама, све више желе да уживају у природи окружени дивним пејзажима и животињама што је погодно за целу породицу.

Ако вас занимају локално произведена храна и одрживи производи, живописне сеоске кућице и шетње у природи, то је идеална врста путовања.

Такође, тако се подржавају и локалне фарме и њихови домаћини.

Ханс Ембахер из Аустријског удружења запослених у пружању услуга руралног туризма на шестом Међународном конгресу о сеоском туризму представио је неколико занимљивости о овој области.

Удружење броји 2.300 чланова, који заједно имају 27.000 кревета, што је просечно 12.5 кревета по домаћинству, односно фарми које се баве туристичком делатношћу, откривају подаци њихове платформе “Празници на фарми” (нем. Urlaub am Bauernhof).

Занимљиво је да се гост просечно на тамошњим пољопривредним газдинствима задржи готово шест дана (5,8) што је изнад хотелског просека Аустрије.

Њихов интернет сервис дневно корисницима испоручи 20-ак упита за услуге смештаја, каже Ембахер, које даље обрађују и претварају у резервације сами даваоци услуга.

Док се у Аустрији смањује број пољопривредника, сваког дана угаси се 13 газдинстава, део фармера који се отиснуо у туристичке воде позитивнијег је погледа на будућност, кажу тамошња истраживања, истиче Ембахер.

Извор: Аустријанци се радије одмарају на селу него у хотелу

Приход од 300 милиона евра
Аустријанци ноћење са доручком просечно наплате 53,10 евра (око 6.200 динара) што је значајан раст у односу на њихове почетке. Прве године удруженог наступа – 1991 – забележили су просечну цену од 13 евра (око 1.500 динара) за исту услугу. Када се тој цени дода и инфлација кроз године, и даље је раст значајан – остварен је двоструки раст цена.

Процењује се да се укупни приход аустријског руралног туризма креће изнад 300 милиона евра, чему треба додати и приходе од продаје локалних производа.

Ко их највише посећује?
Кад је реч о структури њихових гостију, доминирају Немци и домаћи Аустријанци који заједно генеришу више од две трећине прихода, док се остатак односи на Чехе, Холанђане и Мађаре.

“Руралном туризму склонији је домаћи гост”, каже овај стручњак.

Они помажу у квалитетном представљању фарми на интернету и повезивању са корисницима, али и заједнички наступају према другим интернет сервисима попут Боокинга или АирБНБ-а. Њихови чланови немају проблем преклапања термина јер су развили систем аутоматске размене података између платформи. Податке уносе у свој систем, који се затим аутоматски ажурира.

Да остварују респектабилне резултате показују подаци да је њихов сервис “Празници на фарми” привукао 2,6 милиона посетилаца, а укупно остварен приход преко интернета у 2023. години био је на нивоу од 26,53 милиона евра.

Члановима наплаћују годишњу накнаду по кревету, као и додатних девет одсто од остварене трансакције преко њиховог сервиса, што је ниже од конкурентских платформи, па је то и мотивација члановима да управо њихов интернет систем снажно заједнички промовишу.

 

Илустрација: Посетиоцима су на располагању сеоске и планинске куће у руралним крајевима

Шта све Аустрија нуди?
Љубитељима руралног туризма у Аустрији на располагању су породичне фарме, сеоске куће, планинске колибе или туре по виноградима.

Осам различитих провинција нуде бројне активности.

Примера ради, у Тиролској регији, у срцу Алпа, планине и врхови привлаче велики број посетилаца, а може се уживати у многим културним и спортским догађајима.

Посебно се издвајају фарме са малим и еколошким кућицама, а програми укључују, рецимо, роштиљ са органским кобасицама из локалне продавнице, јахање коња, радионице о лековитом биљу и слично.

Извор: https://eupravozato.mondo.rs/ekonomija/turizam/a707/Kako-su-Austrijanci-razvili-seoski-turizam.html

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.

Follow us on
en_USEnglish