Image Alt

Топ 10 препорука како да унапредите бизнис у сеоском туризму

Топ 10 препорука како да унапредите бизнис у сеоском туризму

За нешто више од годину дана од појаве првог ChatGPT чета односно интерактивне комуникације са вештачком интелигенцијом, ова врста употребе знања са интернета развија се муњевитом брзином и проналази место у готово свим сферама људског живота. Све више људи ослања се на ChatGPT како би, не само сазнали за њих важне информације, већ и како би испланирали путовање или унапредили сопствени бизнис. Вештачка интелигенција је врло корисно оруђе уколико се паметно користи и може се применити у готрово свим областима па и у пољопривреди. Посебно је интересантан начин на који се вештачка интелигенција може искористити у етно туризму за унапређење ове врсте посла. Наиме, проучавајући навике туриста вештачка интелигенција је направила топ 10 препорука које врсте путовања ће бити доминантне у 2024. години кад је у питању етно туризам.

Препоруке и савети
Боравак у природи постао је приоритет број једна већине туриста у свету, а све више и у Србији. Експанзија етно туризма у нашој земљи која је започета 2020. избијањем пандемије короне наставља узлазну путању. Посебно занимљив је викенд туризам када све више људи користи прилику да барем на два до три дана побегне из ужурбаности града како би се одморили и прикупили енергију за наредни радни период. На цену су имања на планини јер пружају осим чистог ваздуха и прелепих пејзажа и уживање у локалној, здравој храни. Потражња не јењава ни за војвођанским салашима пре свега због њихове близине, ту су и сеоска имања у прелепој Шумадији, на западу, истоку или југу наше земље. Суштински сваки део Србије има шта да понуди гостима који су, руке на срце постали све избиељивији па осим доброг и удобног смештаја, квалитетне хране траже и друге занимљивости којима ће употпунити свој боравак на селу.

Илустрација: Србија има фантастичну природу која је мамац за екотуристе

Да бисте унапредили пословање на свом етно газдинству, а самим тим и више зарадили, некад су довољне само смернице у ком правцу треба размишљати и шта је то што можете да понудите гостима а што други немају. Па да видимо шта што вештачка интелигенција наводи као трендове у етно туризму за 2024. годину и како то можете да примените у свом конкретном случају.
1.Мамац за екотуристе
Туристи постају све свеснији утицаја путовања на животну средину. Претраге на интернету за израз “одрживо путовање” повећале су се за 226 одсто у последњих 5 година. Као резултат тога, агенције су се фокусирале на такозване екотуристичке пакете. Шта то значи? Ако живите на некој од бројних српских планина које својом лепотом и чистоћом освајају свет ето прилике да своје домаћинство претворите у мамац за екотуристе. Неопходно је да смештај гостију али и само имање буду беспрекорно чисти. Потрудите се да својим деловањем не нарушавате природни склад. Убаците у смештај канте за рециклажу отпада које страни туристи користе већ годинама и већ шаљете поруку да водите рачуна о свом окружењу. Улагања су минимална а добит може бити вишеструка.
2.Винске туре
Све велике светске винске регије већ децнијама осим од продаје вина одличне паре зарађују и на туристима који долазе у обилазак њихових винограда и винарија. Овакве винске туре су све популарније и у нашој земљи. На који начин ћете их организовати зависи од ваших могућности и смаштајних капацитета. Можете да понудите вишедневни боравак у близни винограда или само туру обиласка винограда и винарије уз обавезне занимљиве детаље везана за тај вински крај. Потрудите се да туристима обезбедите симболичне поклоне, рецимо, мале флашице вашег вина. Свако воли да добије поклон јер се на тај начин осећа важним и поштованим. Уколико немате виноград али се ваше газдинство налази у близини неке винарије договорите се са газдом око обилазака јер ће корист имати и он и ви.

Илустрација: Број гастротуриста је порастао за 80 одсто а домаћа српска кухиња нуди богатство укуса за странце

3. Апи туризам
И ова врста туризма је у експанзији у Србији. Ово је права прилика за пчеларе да допуне свој буджет на овај начин, а уз то ће вероватно и додатно зарадити од продаје меда на кућном прагу. Обезбедите госту, ако то жели, да вам вам помогне око кошница, врцања меда и свега онога што иначе радите у свом пчелињаку. Сам боравак у близни кошница је изузетно здрав због чега је све више апи туриста. Познатији апицентри су у Смедеревској Паланци и на Фрушкој Гори, код Приједора и Горњег Милановца.
4. Гастро туризам
Недавни подаци бројних светских туристичких организација су показали да је број гастро туриста порастао за 80 одсто за последње две године. Све више људи из целог света жели да дође у, за њих непознате и неистражене крајеве, и да уживају у локалним спцијалитетима. Још једна предност Србије је што има богату гастрономску понуду а сваки крај наше земље има неки свој посебан специјалитет који може да понуди туристима. На овај начин помажете и локалне произвођаче хране, а своје госте ако то желе можете и научити како да припремају неки специјалитет као што је гибаваница, пита савијача, качамак…
6. Гостољубивост
Српски домаћини су надалеко познати по својој гостољубивости која је један од пет најважажнијих чинилаца због чега се туристи поново враћају на исту дестинацију. Можда вам није лако кад вам непознати људи стално парадирају кроз кући, али се само пристетите колико новца ће вам оставити и ето разлоза за осмех и лепу реч. Захтеви госта су за вас закон уколико желите да се озбиљно бавите етно туризмом и од тога лепо живите.

Илустрација: Србија је богата историјским знаменитостима и бројним прелепим црквама и манастирима

7. Историјске знаменитости
Поред лепе природе Србија је позната по бројним историјским знаменитости и старим манастирима. Искористите то како бисте привукли госте да дођу на ваше имање. Легенде тог краја које су мање познате биће сјајан начин да додатно заинтересујете туристе да дођу баш код вас.
8. Капминг и глампиг
Свадоневни стрес посебно у великим градовима је разлог зашто све више људи тражи начин да се повеже са природом. Немате смештајне капаците али имате дедину њиву која је зарасла у коров. Управо њу можете претворити у место за капмпинг или глампинг који бележи огроман раст посебно у руралним пределима. Важно је да имате минималне услове за ову врсту туризма. Можда је дедина њива далеко од пута, нема струју и воду али ту ману можете претворити у своју предност и понудити боравак гостима у нетакнутој природи.
9. Будите аутентични
Све више је на цени аутентичност односно да понудите гостима оно што нигде другде не могу да искусе. Ваш свакодневи посао на пољопривредном имању за вас је можда већ постао рутински, али за госте посебно из великих градова уме да буде врло занимљив. Да ли ће ваша понуда можда бити да госте, ако то желе, научите да музу краве, да чувају оваце или да науче како се прави домаћи сир. Све је то ствар ваших могућности и маште, али и жење да унапредите своје пословање.

Илустрација: Нема правог одмора без доброг сна и мира које нуди село

10. Спавање
Ово вероватно звучи мало чудно, али према подацима вештачке интелигенције све је више туриста који желе да побегну у природу и на село да би се наспавали. Чак 75 одсто туриста наводи како не спавају препоручених осам сати дневно и да им је ова врста одмора неопходна. Због тога не чуди што је број оваквих туриста све већи, па чак и све више луксузних хотела нуде услугу квалитетног спавања. Зашто не бисте ово искористили за унапређење сопственог посла у етно туризму. Уложите у квалитетан кревет, душек и потрудите се да ваши гости имају потребан мир да би се добро наспавали код вас.

Извор: Агробизнис магазин

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.

Follow us on
en_USEnglish