Славица је жена змај прави 4.000 тегла зимнице
Жене у пољопривреди су једна од главних тачака повезница од њиве до трпезе. Својом одговорношћу и бригом са две вредне руке узгајају биљке, а кад стигну плодови, њихово умеће се прелива у висококвалитетне слатке и киселе зимнице. Ако желимо да подржимо опстанак села и сеоских домаћинстава, куповина домаће зимнице је идеалан начин за то.
Четрдесетседмогодишња пољопривредница Славица Јанковић свој живот је посветила очувању и развоју сеоског домаћинства у Банатском Брестовцу. Јанковићи се одувек баве пољопривредом, производе житарице, узгајају воће и поврће. Пре пет година су направили свој бренд и све знање и умеће су усмерили у том правцу.
– Схватили смо да можемо да понудимо велики асортиман слатке и киселе зимнице, те смо одлучили да почнемо да прерађујемо већу количину воћа и поврћа, уместо да их продајемо накупцима. Најважније нам је било да задржимо укус домаћег производа. То, заправо, значи да смо наставили да радимо како смо и до тада припремали зимницу за нашу породицу, само смо почели да радимо са доста већим количинама, па је и организација значајно другачија. Једноставно, жеља нам је била да пробају и други људи све што правимо, мимо наше породице и пријатеља – прича Славица.
Илустрација: Славица припрема чак 40 врста зимнице
Свако воће и поврће које Јанковићи узгајају, касније користе за производњу својих производа. У понуди имају разне џемове, туршију, воћне сирупе, ликере итд.
– Имамо понуду од преко 40 различитих врста производа. Све што произведемо на нашим њивама и воћњацима користимо у нашим производима, ништа не продајемо даље. Временом, тражња нам се повећавала, па смо појачавали и обим производње, те смо укључили и друга газдинства из нашег окружења, људе које знамо и којима верујемо, а од којих набављамо воће и поврће. Оно што нам је јако важно, то је да будемо сигурни да ће наши производи бити истог, односно, непромењеног квалитета, што много зависи од квалитета самих намирница – каже Славица.
Када се дотакнемо зимнице, код Јанковића се може пронаћи шта год пожелите. Њихова производња није велика, у просеку 4.000 тегли годишње. Међутим, када схватите да то ради само једна жена, сигурно ћете се запитати како је то могуће.
– То је огроман посао, нарочито када се ради припрема ајвара и у том периоду у помоћ ми прискачу сви чланови породице, а некад и фамилија. Све правимо по рецептурама које су јако дуго у нашој породици. Наравно, и ја желим да додам свој печат, те сваке године у понуду уврстимо нове укусе. Оно што је суштина и највећа предност домаћих производа је квалитет. Све се прави ручно, са пуно пажње и посвећености и не додају се никакви адитиви. Свака тегла прође кроз моје руке. Наша прича је почела из велике љубави према нашој земљи и свему драгоценом што нам она даје. Наша визија је да ту љубав даље делимо кроз наше производе. Зато и радимо све што радимо – наставља Славица.
Илустрација: Своје производе продаје и преко друштвених мрежа
Славица се не жали на продају, већ истиче да је из године у годину све боља. Томе је знатно допринело оглашавање преко Фејбука, које им је довело огроман број купаца. Али, без обзира на то, Славица ставља акценат на препоруку као најбољи начин промоције и признања.
– Наши задовољни купци су суштина, највреднији глас, онај који се најдаље чује. Ми смо на томе заиста захвални. Зато и настојимо да будемо увек ту за наше купце и да радимо на томе да будемо све бољи и бољи – каже Славица.
Оно што ћете се сигурно запитати је да ли од пољопривреде може добро да се живи, а Славица је дала одговор и на то.
– Одговор није тако је једноставан. Пољопривреда је посао који захтева велику посвећеност и предан рад. Много је фактора на које један сељак не може да утиче. Свака година је изазов да бисте преживели на селу. Много је оних који нису издржали све што се дешава и отишли су трбухом за крухом. Погледајте села која су полупуста. Погледајте само шта се у овом тренутку дешава. Али опет, знамо колико сваки сељак воли своју земљу и сви ти што су отишли, одмах би се вратили само када би се системски обратила пажња на село и када би постојала стратегија за пољопривреду. Морате правити разлику између малог пољопривредног произвођача-сељака, који живи на селу и фирме. Променљивост и неизвесност су велики део овог посла и живота. Наши људи то врло добро знају и сви који су још увек на селу сасвим сигурно могу да кажем да су веома храбри и вредни људи, и да се са свим тим изазовима носе на најбољи могући начин. Ја у то немам никакву сумњу – закључује Славица.
Извор: https://biznis.kurir.rs/moj-biznis/4267576/slavica-sama-napravi-4000-tegli-slatke-i-slane-zimnice
ФОТО: Pixabay