До краја године прва јединствена онлине продавница традиционалних рукотворина из Србије
Београд, 10. јун 2020. – До краја године све жене и млади у Србији који се баве израдом традиционалних рукотворина на располагању ће имати јединствену онлине продавницу као нови канал за пласман својих производа и бржи долазак до купаца на домаћем тржишту и у дијаспори, најављено је данас на радионици за унапређење дигиталних вештина.
Радионица коју је за своје чланице организовало удружење Етно мрежа, у сарадњи с Министарством трговине, туризма и телекомуникације и НАЛЕД-ом у оквиру пројекта „Дигитализација традиције“, за циљ је имала унапређење присуства на друштвеним мрежама, промоцију производа и улазак у свет електронске трговине путем онлине платформи.
Државна секретарка Татјана Матић истакла је да су рукотворине из Србије недавно стигле и до једног од најпознатијих људи у свету трговине преко интернета – Џека Ма, оснивача компаније Алибаба.
– Захваљујући новим технологијама много је лакше да будете видљивије и да све што радите представите свету. Зато је важно да располажете дигиталним вештинама и бројна истраживања су показала да свако ко има бизнис, а посебно жене, веома просперирају када трговину пребаце у електронску сферу. Министарство има неколико програма у оквиру којих подржава жене и оно што ви радите заједно са Етно мрежом је веома важно за очување наше традиције и економско оснаживање жена у нашем друштву – рекла је Матић.
Диана Глигоријевић, сувласница и чланица УО Телегроуп система, која користи традиционалне рукотворине као поклоне пословним партнерима, истакла је да ће пандемија оставити трајне последице на моделе пословања и да је познавање дигиталног маркетинга сада кључно.
– Оно чиме се ви бавите јесте спајање историјског наслеђа, традиције, културе и бизниса, али је то и уметност и сви заједно имамо одговорност да вас подржимо, мотивишемо и подстичемо да будете још организованије и креативније јер имате изванредне поклоне за које сам увек добијала веома позитивне коментаре од наших иностраних партнера – додала је Глигоријевић.
Председница Етно мреже и извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић нагласила је да су жене које израђују традиционалне рукотворине већ активне у дигиталном свету, редовно користе е-маил, друштвене мреже и платформе као што су Вибер и YоуТубе, а поједине имају и сопствени сајт.
Радионице које им помажу у савладавању техника фотографисања производа, израде видеа, уређења профила и сајтова, као и пласмана олакшаће да се на још организованији начин представе купцима, посебно из привреде и јавне управе како би рукотворине користили као протоколарне поклоне.