Може ли брендирање меда да помогне у борби против фалсификата
На годишњој скупштини Удружења пчелара “Вишеград” сумирани су резултати рада у прошлој години и усвојени планови за 2025, са акцентом на брендирање меда као начин заштите квалитета и сигурности купаца.
Предсједник Удружења Александар Масал рекао је да је протекла година била изузетно успјешна, посебно нагласивши значај Међународног сајма меда и пчеларске опреме, који ће и ове године бити одржан крајем августа.
“Усвојили смо програм рада за 2025. годину, а наши главни приоритети остају исти – подмлађивање чланства и едукација пчелара у оквиру предавања врхунских стручњака”, истакао је Масал.
Он је додао да се на овогодишњем сајму очекује учешће великог броја пчелара из Вишеграда и региона, те да ће у оквиру манифестације бити одржана предавања два професора из Италије.
Илустрација: Пчелари трпе огромну штету због фалсификата меда
Након скупштине, у хотелу “Вишеград” предавање о теми “Савремени приступи аутентичности, декларисању и брендирању пчелињих производа” одржала је професор Лејла Бибер, која је навела да је патворење меда озбиљан проблем, како у БиХ, тако и у свијету.
“Истраживања показују да се чак 70 од 100 узорака меда покаже као фалсификат”, рекла је она, додајући да је брендирање меда кључан корак у заштити произвођача и купаца.
Скупштини пчелара и предавању, осим домаћина из Вишеграда, присуствовали су и гости из Рудог, Ужица, Фоче, Прибоја и Пријепоља, пише Срна.
Извор: https://www.nezavisne.com/ekonomija/agrar/Brendiranje-meda-prioritet/890395#google_vignette