Кромпир више није само кромпир
Leon van den Ord: „Данас је продаја 5-килограмске вреће кромпира потрошачима исто што и продаја пакета разочарања“
Времена када су породице куповале 25-килограмске вреће кромпира директно од пољопривредника и свакодневно га припремале за јело су одавно прошла. Данас се кромпир продаје у различитим бојама, величинама и све мањим паковањима. Ову промену је препознала холандска компанија Jac van den Oord, која настоји да додатно развије овај тренд. О томе говори Leon van den Ord, заједно са својим оцем Жаком и братом Јеруном.
Од масовне потрошње до специјализованих производа
– У послу са кромпиром сам више од 35 година и могу да кажем да су се догодиле две велике промене. Прва је смањење потрошње по глави становника, а друга је промена навика у припреми јела. Данас људи ређе једу кромпир и више експериментишу са различитим начинима кувања. Ове промене у потрошачким навикама захтевају другачији приступ у производњи и продаји – објашњава Леон.
Раније су велике количине кромпира завршавале у супермаркетима и ресторанским кухињама. Данас је све више купаца који траже специјалне сорте, као и оне који желе кромпир спреман за брзу припрему.
Фокус на квалитет и иновације
Један од начина да се одговори на ове промене је прецизније сегментирање производа. Компанија Jac van den Oord уводи нове сорте, мање пакете и иновативна решења која омогућавају лакшу припрему.
– Покушавамо да понудимо нешто другачије од онога што је традиционално било на тржишту. Све више купаца жели практичне производе – као што су већ припремљене порције, специјално паковање или кромпир погодан за одређене начине припреме, попут печења или пржења. То је тренд који не можемо игнорисати – истиче Леон.
Будућност индустрије: Мање паковање, више избора
Очекује се да ће се потрошачке навике и даље мењати. Велике вреће кромпира све мање имају место у модерним кухињама, а све више се тражи квалитетан и разноврстан избор.
– Пре петнаест година, ако бисмо понудили купцима мале врећице кромпира, нико не би био заинтересован. Данас је ситуација другачија – тржиште захтева прилагођавање. Ако се не прилагодите, ризикујете да изгубите потрошаче – закључује Leon van den Ord
Извор: Фреш плаза