Ако волите бурек са сиром ово вам се неће допасти!
У Босни затворено преко 50 пекара!
Грађани у Босни и Херцеговини данас бојкотују трговине и пекаре након што је Државни инспекторат открио бројне неправилности. Инспекцијски надзори спроведени од 20. јануара до 7. фебруара утврдили су чак 238 неправилности, а затворено је 50 пекара.
Највише проблема пронађено је у руковању храном, декларацијама производа и неистакнутим ценама. Посебну пажњу изазвао је случај бурека са сиром, где није био јасно наведен проценат сира, а често се користи сирниа замена уместо правог сира.
Велики број прекршаја у пекарама
Санитарна инспекција је спровела 143 надзора и открила 112 неправилности, пре свега у руковању храном и хигијенским условима. Многи запослени нису имали положен обавезни здравствени курс, а редовни здравствени прегледи особља нису обављани у складу са законом. Утврђено је и да у 12% пекара уопште није успостављен систем самоконтроле (ХАЦЦП). Због тога су инспектори издали 236 новчаних казни, 67 управних мера и 11 прекршајних налога.
Пољопривредна инспекција је у 145 контрола пронашла 73 неправилности, углавном везане за декларације производа. На пример, у саставу производа нису јасно наведени кључни састојци, па је тако у буреку са сиром коришћен прерађени сир (сирни намаз) или чак биљна замена за сир, али потрошачи о томе нису били обавештени. Такође, није било јасно назначено порекло биљних уља у производима. Због ових неправилности издато је 20 прекршајних налога и девет управних мера.
Тржишна инспекција је спровела 141 контролу и у 53 случаја утврдила неправилности у вођењу евиденције о роби. Због тога је затворена 51 пекара, с тим да су 23 пекаре касније наставиле с радом након што су отклониле неправилности и уплатиле 3.981,68 евра у државни буџет. Такође, инспекција је утврдила 43 кршења Закона о заштити потрошача, углавном због неистицања цена и обавештења о начину подношења притужби.
Бојкот потрошача због високих цена и лошег квалитета
На бојкот су позвали грађани окупљени око потрошачке платформе “Хало, инспекторе”, а придружили су им се и ученици незадовољни драстичним поскупљењем пекарских производа. Многи грађани сматрају да су цене превисоке у односу на квалитет, док су инспекцијски налази само додатно појачали незадовољство.
Поред тога што су пекаре на мети потрошача, оне су под све чешћим надзором инспекција, јер расте број пријава незадовољних купаца. Контроле пекара ће се наставити, а у току је и анализа количине соли у хлебу и пецивима, како би се утврдило да ли пекарски производи испуњавају прописане стандарде.
Извор: Телеграф бизнис / Мировина
Фото: Снимак екрана YOU TUBE